Välkommen!

Min förhoppning med den här bloggen är att den kan inspirera andra till att börja pyssla med nageldekoration. Man kan göra det hur enkelt eller hur svårt man vill, ribban sätter man själv. Jag är inte mycket för pekpinnar, det jag kan erbjuda här är att beskriva hur jag gör, sen kan man givetvis göra som man själv känner eller sätta sin egen prägel :)

Det är svårt att få till naglar helt perfekt, särskilt om det är ett avancerat mönster, men för mig är det att måla på naglarna som är roligt, blir det snyggt så är det ju en bonus :)


Hoppas att ni kommer att få ut något av min blogg!
/Andrey

torsdag 19 mars 2015

Första naglarna!

Jag tänkte att jag skulle börja från början. Jag började måla motiv på naglarna i höstas. Jag har länge varit förtjust i att måla naglarna men då enfärgat, tills jag fick en dottingpenna av min mamma. Vad är en dottingpenna kanske du undrar? Jo en dottingpenna ser ut ungefär som en penna men har en liten metallkula i vardera ände, en mindre och en större. Man doppar kulorna i nagellack och trycker dem sedan mot nageln för att göra prickar.


 
Det första motivet jag målade med min dottinpenna (kan hända att jag gjorde något enkelt motiv först med prickar bara som jag inte fotograferade) var detta zebramönster. Det går med andra ord att måla med en dottingpenna men det är lite knepigt, vilket jag märkte ganska snabbt. Därför rekommenderar jag en pensel istället när man gör mönster. Såhär blev det i alla fall:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar