Välkommen!

Min förhoppning med den här bloggen är att den kan inspirera andra till att börja pyssla med nageldekoration. Man kan göra det hur enkelt eller hur svårt man vill, ribban sätter man själv. Jag är inte mycket för pekpinnar, det jag kan erbjuda här är att beskriva hur jag gör, sen kan man givetvis göra som man själv känner eller sätta sin egen prägel :)

Det är svårt att få till naglar helt perfekt, särskilt om det är ett avancerat mönster, men för mig är det att måla på naglarna som är roligt, blir det snyggt så är det ju en bonus :)


Hoppas att ni kommer att få ut något av min blogg!
/Andrey

torsdag 19 mars 2015

Super Mario Naglar

När jag och en kompis skulle ha en tv-spelskväll tänkte jag "varför inte matcha naglarna till kvällens tema?". Därför tog jag på mig ett ganska stort projekt (speciellt för att vara amatör) och målade mina naglar med figurer från Super Mario World: en stjärna, 1-up svamp, en vanlig svamp, en eldblomma och ett Yoshi-ägg.


 
Detta var väldigt knepigt att få till på ett bra sätt, det tog lång tid men jag blev ändå nöjd i slutändan. Färgen på eldblomman fick jag blanda ihop av rött med lite gult i på en bit folie. Jag ska också tillägga att detta målade jag med en nagelpensel som jag köpte på Kicks, annars går det bra att använda vilken pensel man vill, bara den är väldigt smal. När jag målar motiv lägger jag en droppe färg på en bit folie som jag sedan doppar penseln i FYI.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar